õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on selgitada elamusturundusalaste otsuste langetamiseks vajalikke teooriaid, mudeleid ja meetodeid, õpetada kasutama peamisi elamus- ja teenusedisaini tööriistu ning harjutada äriedu tagavaid etnograafilisi vaatlusi ja sotsiaalseid suhtlemisoskusi.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to explain the theories, models and methods needed to make service design related decisions, learn to use the main tools of experience and service design, and practice ethnographic observation and social interaction skills for business.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- tunneb teenusedisaini teoreetilisi aluseid;
- tunneb disainimõtlemise metoodikat;
- oskab rakendada peamisi teenusedisaini tööriistu kliendisegmendi määramiseks ja nende vajaduste kaardistamiseks.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Upon completion of the subject, the student:
- knows the theoretical foundations of service design;
- knows the methodology of design thinking;
- is able to apply the main service design tools to determine the customer segment and map their needs.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Teenusedisaini olemus, elamusteenused, disaini protsess, teenusedisaini meetodid, disainiuuring ja etnograafia tarbijakäitumise uuringutes, kliendisegmendi määramine ja nende vajaduste kaardistamine, teenuse elamustamine, prototüüpimine, elamuse digitaliseerimine.
Sügis 2021 õppesemestril toimub aine koostöös Eesti Energiaga.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The nature of service design, experiential services, the design process, service design methods, design research and ethnography in consumer behaviour research, identifying customer segments and mapping their needs, service immersion, prototyping, digitalisation of the experience.
In the autumn semester 2021, the course will take place in cooperation with Eesti Energia.
hindamisviis eesti k
Lõpphinne (H) =0,5 rühmatööd ja selle esitlused & aktiivõpe + 0,5 eksamitöö/ elamusteenuse disain ja õppimispäevik/ ja selle tulemuste esitlus
hindamisviis ingl k
Final grade is composed of: 0.5 group work, presentation and active learning + 0.5 examination
iseseisev töö eesti k
Õppekirjanduse lugemine, kirjaliku rühmatöö materjalide ja õppimispäeviku koostamine.
iseseisev töö ingl k
Analysing professional literature, preparation of group work materials and learning diary in writing.
õppekirjandus
Pine,J.B.II, Gilmore,J.H. The Experience Economy. Work is Theatre; Every Business a stege. Harvard Business School Press. 1999/2011.
B. Joseph Pine II, Kim C. Korn, Infinite possibility : creating customer value on the digital frontier . 2011.
Marc Stickdorn, Jakob Schneider (editors) ,This is service design thinking: Basics, tools, cases. Bis, 2019
https://www.ester.ee/record=b4459720*est
This is service design doing, applying service design thinking in the real world : a practitioners' handbook / Marc Stickdorn, Markus Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider], 2018
Design sprint: A practical guidebook for building great digital products. Banfield, Richard, C. Todd Lombardo, and Trace Wax. O'Reilly Media, Inc, 2015.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
praktikume
2.0
praktikume
28.0