õppeaine eesmärgid eesti k
Õppeaine eesmärk on anda teadmised ja oskused andmete loomise, haldamise ja kasutamise põhialustest avalikus sektoris. Läbi teooria ja praktiliste harjutuste õpitakse tundma andmeid kui riigivalitsemise sisendeid ja väljundeid. Kursus annab üliõpilastele nii teoreetilised, analüütilised kui ka praktilised teadmised, kuidas rakendada andmeid poliitikakujundamises, võimu teostamises ja avaliku sektori juhtimises.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of this course is to provide knowledge of the fundamentals of data creation, management and use in the public sector. Through theory and practical exercises, students learn to know data as inputs and outputs of governance. The course provides students with both theoretical, analytical and practical knowledge of how to apply data in policy-making, policy implementation and public sector management.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Aine läbinud üliõpilane:
- kirjeldab ja mõistab peamiseid andmevaldkonna termineid;
- analüüsib avaliku sektori peamisi väljakutseid andmete loomisel, haldamisel ja kasutamisel;
- rakendab kaasaegseid andmetehnoloogiaid teadlikult ja vastutustundlikult;
- eristab riigi kui andmete looja ja kasutaja rolli;
- eristab riigi võimalusi ja kohustusi eraõiguslike isikutega võrreldes.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course the student:
- describes and understands the main terms of the data field;
- analyzes the main challenges of the public sector in the creation, management and use of data;
- applies modern data technologies consciously and responsibly;
- distinguishes the role, possibilities and obligations of the governement as a creator and user of data compared to private persons.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Kursusel analüüsitakse läbi andmete prisma mitmeid riigivalitsemise ja avaliku sektori juhtimise alusteemasid. Keskendutakse riigi kui andmete looja, haldaja ja kasutaja rollile. Andmed on seejuures nii riigi tegevuse sisendid kui ka väljundid. Õpitakse tundma peamiseid mõisteid
(nt avaandmed, suurandmed, isikuandmed), andmeallikaid (sh nende usaldusväärsust, kättesaadavust), andmekaevandamise põhialuseid, andmete kvaliteedi hindamist, andmete haldamist ja visualiseerimist (sh andmelauad, andmepilved, andmesaatkonnad). Analüüsitakse, kuidas andmed on muutnud riigi toimimist ja avalike teenuste pakkumist (nt proaktiivsed teenused,
automatiseeritud haldusotsused, algoritmipõhine valitsemine, „riik kui platvorm“ kontseptsioon). Käsitletakse info asümmeetria, profileerimise ja diskrimineerimise probleeme. Vaadatakse kaasaegseid lahendusi privaatsustehnoloogiates ning andmeleviku ja -kvaliteedi kontrollimise regulatsioone ja tehnoloogiaid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course handles several basic topics of governance and public sector management through the prism of data. The focus is on the role of the state as a creator, manager and user of data. Data is seen as both inputs and outputs of the public governance. Students get to know the main concepts (e.g. open data, big data, personal data), data sources (including their reliability, availability), fundamentals of data mining, data quality assessment, data management and visualization (including data tables, data clouds, data embassies). Analyzes how data has changed the functioning of the state and the provision of public services (e.g. proactive services,
automated administrative decisions, algorithm-based governance, "state as a platform" concept). The problems of information asymmetry, profiling and discrimination are discussed. Modern solutions in privacy technologies and regulations and technologies for controlling data dissemination and quality are discussed.
hindamisviis eesti k
- testid õppematerjali kontrolliks
- praktilised harjutused
- eksam
Testide positiivne tulemus (vähemalt pooled õiged vastused) ja positiivne tulemus praktilistes harjutustes annab õiguse pääseda eksamile.
Eksami hindamiskriteeriumid:
- 91% ja enam: tudeng on omandanud kõik kursuse peamised teoreetilised ja praktilised teadmised ning oskab neid praktiliste probleemide analüüsimiseks rakendada
- 81-90%: tudeng on omandanud enamuse kursuse teoreetilistest ja praktilistest teadmistest ning oskab neid praktiliste probleemide analüüsimiseks rakendada
- 71-80%: tudeng on omandanud minimaalselt vajalikud kursuse teoreetilised ja praktilised teadmised ning oskab neid praktiliste probleemide analüüsimiseks rakendada
- 61-70%: tudeng on omandanud minimaalselt vajalikud kursuse peamised teoreetilised ja praktilised teadmised,
kuid ei oska neid piisavalt süsteemselt käsitleda ja praktiliste probleemide analüüsimiseks rakendada;
- 51-60%: tudeng on omandanud minimaalselt vajalikud kursuse peamised teoreetilised ja praktilised teadmised, kuid ei oska neid praktiliste probleemide analüüsimiseks rakendada;
- 50% või vähem: tudeng ei ole omandanud minimaalselt vajalikke kursuse teoreetilised ja praktilisi teadmiseid.
hindamisviis ingl k
- tests to check that students have acquired the study material
- practical exercises
- exam
A positive result in tests (at least half of the answers are corrct) and a positive result in practical exercises gives the right to take the exam.
Exam evaluation criteria:
- 91% and more: the student has acquired the main theoretical and practical aspects of the course concepts and knows how to apply them
- 81-90%: the student has acquired the majority of the main theoretical and practical aspects of the course concepts and knows how to apply them to problem analysis
- 71-80%: the student has acquired the minimum of necessary main theoretical and practical concepts and knows how to analyze practical problems
- 61-70%: the student has acquired the minimum of necessary major theoretical and practical concepts, but does not know them systematically enough and does not apply for practical problem analysis;
- 51-60%: the student has acquired the minimum of necessary main theoretical and practical concepts but does not know how to implement them to analyze practical problems;
- 50% or less: the student has not acquired minimum of course major theoretical and practical concepts.
õppekirjandus
Värske teaduskirjandus, aktuaalsed raportid. Lisatakse Moodle'isse.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):