õppeaine eesmärgid eesti k
Mõista ettevõtte äriprotsesside olemust ja eesmärke, nende loomise, juhtimise ja arendamise põhimõtteid. Osata eristada erinvat tüüpi protsesse ning mõista nendega seotud väljakutseid. Õppida mõistma protsesside seoseid ettevõtte strateegiliste eesmärkidega. Omandada teadmised ja oskused tootmis-ja teenindusprotsesside korraldamiseks ja ressursside kasutamiseks ettevõttes. Õppida tundma ning rakendama äriprotsesside analüüsimise metoodikaid.
õppeaine eesmärgid inglise k
Be able to explain and differentiate different types of processes, their managerial challenges and strategic issues. Be able to analyze and design different processes, their managerial challenges and strategic issues. Be able to explain and contrast the analytical models covered in the course for strategy, design and management of transformation as well as support processes in operations, and be able to generalize and reflect on the concepts, their objectives, and application in practice. Be able to apply analytical models from the course text book and lectures to different types of operations
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- oskab argumenteeritult selgitada protsesside kavandamise, kaardistamise ja juhtimise vajadust ning nende seost strateegiliste eesmärkidega;
- oskab kavandada ja ellu viia protsesside kaardistamise tegevust ettevõttes;
- teab peamiste tootmis- ja teenindusprotsesside kavandamise etappe ning oskab kavandada tootmis- ja teenindusprotsesse;
- teab ja tunneb ressursside kasutamise üldiseid põhimõtteid tootmis- ja teenindusprotsessides ning oskab rakendada ressursside kasutamise tõhustamise meetodeid;
- oskab valida erinevad tootmis- ja teenindusprotsesside planeerimise ja kontrollimise meetodeid ja printsiipe;
- oskab rakendada protsesside pideva parendamise meetodeid;
- teab ja tunneb tootmis- ja teenindusprotsesside juhtimise praktilisi tööriistu ja meetodeid ning oskab neid kasutada erinevate protsessid korraldamises.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
Student:
- is able to reasonably explain the need for process planning, mapping and management and their relation to strategic goals,
- is able to plan and implement process mapping in the organisation;
- knows the stages of designing the main production and service processes and is able to plan production and service processes,
- knows and is familiar with the general principles of resource use in production and service processes and is able to apply methods of resource efficiency;
- can choose different methods and principles for planning and controlling production and service processes,
- can apply methods of continuous process improvement;
- knows and is familiar with the practical tools and methods of managing production and service processes and is able to use them in organizing different processes.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Protsessijuhtimine tegeleb protsesside planeerimise, ressursside valiku ning protsesside organiseerimise, jälgimise ning hindamisega. Kursuse keskmes on küsimus, kuidas ettevõtte põhiprotsessides väärtust luua, kuid teatud määral vaadeldakse ka tugiprotsesse. Kursuse käigus keskendutakse ülesandele ehitada protsessid üles selliselt, et toetada parimal viisil ettevõtte missiooni elluviimist ja konkurentsivõimet ning tõsta protsesside efektiivsust ning tulemuslikkust. Selleks õpitakse protsesse kujundama ning analüüsima nii operatiivses kui strateegilises vaates. Olulist tähelepanu pööratakse protsesside jälgimisele, hindamisele ja kontrollimisele. Muuhulgas käsitletakse tootmisvõimsuse planeerimise metoodikaid, lean (kuluteadliku) juhtimise põhimõttied, ERP (enterprose resource planning) ehk ettevõtte ressursside planeerimise süsteeme.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Process management deals with planning, choosing resources, organizing, controlling and auditing the processes. It is all about the value creation in the line organization but little about the administrative routines of indirect functions. In the course the organization is analyzed as a transforming system, i.e. in an input-transformation -output process perspective with a key issue: What are the managerial challenges of designing and managing processes that best support the business mission and make the organization competitive? A major task is improving efficiency and effectiveness of processes within and outside of the organization. To deal with these challenges the issues are raised of how to analyze and design processes both from an operational and strategic view. What is the layout and flow of processes? The course covers questions of how processes can be designed, managed and controlled. To monitor processes, planning and control is raised as a core theme of the course and includes tools like capacity planning, inventory planning, enterprise resource planning, lean operations and Just-In-Time. Quality assurance, planning and control are other important areas.
õppekirjandus
Slack, N, Brandon-Jones, A, Johnston, R,.: Operations Management, Pearson, 8th ed., 2016
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):