Ettevõtte loomine (MMJ5250)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
MMJ5250
õppeaine nimetus eesti k
Ettevõtte loomine
õppeaine nimetus inglise k
Venture Creation
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
eksam
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Eeldusaine(d)
Eeldusaine 1
Ettevõtluse alused (TMJ0130)
Eeldusaine 2
Ettevõtlus ja äri planeerimine (TMJ3300)
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EARB16/25
ei
IABM02/25
ei
IAVM23/25
ei
MADM10/24
ei
TABB02/25
ei
kuva rohkem
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EV - Virumaa Kolledž
MM - ärikorralduse instituut
Ainekaardi link
http://ois2.taltech.ee/uusois/aine/MMJ5250
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
2020/2021 sügis
  • 2020/2021 sügis
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Toetada üliõpilaste meeskondi, kes on eriala projektijuhtimise aines välja töötanud toote (elluviidava äriidee), mis vajab edasiarendamist, klientide peal testimist ja ärivõimaluse põhjendamist. Aine valiku eelduseks on äriidee olemasolu. Aines toimub esmase rakendatava ärimudeli väljatöötamine ja selle edasiarendamine. Viiakse läbi kliendi varase valideerimise etapp ning jõutakse valmis kliendile sobiva toote/teenusega. Aine viiakse läbi koostöös projektijuhtimise või mõne teise eriala ainega, kus arendatakse uusi tooteid/ teenuseid. Aine läbimine tõstab üliõpilaste ettevõtlusalaseid teadmisi ja praktilisi oskusi, kuidas viia toode/teenus turule ja jõuda esimese müügini.

NB! Aine deklareerimiseks peab bakalaureuseõppe üliõpilastel olema eelnevalt sooritatud aine TMJ0130 VÕI TMJ0140, magistriõppe üliõpilastel aine TMJ3300.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to support the teams who have developed their product idea (or business idea) during the project management course, which needs further development and testing by the clients. Having a business idea is precondition for participation. Customer validation is performed and based on this; suitable product is developed for the clients. Enterprise practice is carried out in cooperation with the project management course or some other specialty course, where new products or services are being developed. The course increases students’ entrepreneurial knowledge and practical skills about how to bring the product and service to the market and reach the first sales.

NB! In order to declare this course, Bachelor's level students have to have previously completed either course TMJ0130 OR TMJ0140, Master's level students have to have previously completed course TMJ3300.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane:
- saab praktilise kogemuse äriidee arendamisel koostöös meeskonna ja ärimentoritega;
- oskab läbi viia kliendi valideerimist;
- teostab turu- ja konkurentsianalüüsi lähtudes valitud äriideest;
- oskab edasi arendada oma toodet vastavalt turult kogutud info põhjal;
- teab, mis kasu ta saab inkubaatorist või kiirendist, ning millal on mõistlik nendesse kandideerida;
- teostab toote kulu- ja tulu analüüsi;
- oskab suhelda professionaalselt potentsiaalsete investoritega, sh esitleda äriideed liftikõne meetodil.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
The student:
- receives practical experience in developing a business idea together with the team and business mentor;
- is able to undertake customer validation;
- carries out market and competition analysis;
- is able to develop a product or service according to the market information;
- knows what are the benefits of a start-up incubator or accelerator and knows when it is reasonable to apply for those;
- makes cost and revenue analysis of a product;
- communicates with potential investors in a professional manner and presents the business idea using different methods, including the pitch talk.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Õppeainese kaasatakse ettevõtjad ja mentorid. Ettevõtjate loengute (reaalajas või videoloengud iseseisvaks kuulamiseks) teemad on järgmised: tehnoloogia valdkonna äriidee arendamine; ärivõimaluste hindamine; ärimudeli koostamine; ettevõtte asutamine, finantsplaneerimine (tulud, kulud ja hinnakujundus). Lisaks loengutele on ettevõtjad kaasatud ka järgmistesse töötubadesse: meeskondade kujundamine; turu ja klientide määratlemine, turuuuringu plaani koostamine; äriidee väärtuspakkumine, turu-uuringu tulemuste esitlemine ja tagasiside saamine; toote arendamine; toote disaini visualiseerimine; turundusmeetmestiku planeerimine/koostamine; äriidee turundamine (sh sotsiaalmeedias ja internetis), finantsplaani koostamine; äriidee esitlemine investoritele.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The course involves also entrepreneurs and mentors. In entrepreneurs’ lectures (live lectures or video lectures for independent listening). The following topics will be covered: developing a technology field business idea; creating a business model; starting a company; financial planning (revenue, expenses and price). In addition to the lectures, entrepreneurs are invited to the following workshops: team formation; defining the market and customers; creating the plan for market research; value proposition of the business idea; presenting the market research and receiving feedback; developing a product or service; designing product visuals; planning and composing a marketing mix; marketing the business idea including in social media and internet; creating a financial plan; presenting the idea to potential investors.
hindamisviis eesti k
Eristav hindamine
hindamisviis ingl k
Grading
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Ries, E. The lean startup. Crown Publishing Group, New York, 2011.
Osterwalder, A., Pigneur, Y. Business Model Generation. Hoboken, New Jersey, 2010;
Hisrich, P., Peters, P., Sheperd, D. Entrepreneurship. 10th Edition. McGraw-Hill, 2016.
Ries, E. Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster, O’Reilly Media, 2013
Venuvinod, P. K., Technology, Innovation and Entrepreneurship Part III: My Startup. Kluwer Academic Publishers, 2011; Evers, N., Cunningham, J., Hoholm, T. Technology Entrepreneurship: Bringing Innovation to the Marketplace. Palgrave Macmillan, New York, 2014
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
0.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
4.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava või link Moodle või kodulehele
2024/2025 kevad
Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
inglise keel, eesti keel
    Ettevõtte loomine.pdf 
    kuva rohkem
    2023/2024 kevad
    Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
    inglise keel, eesti keel
      MMJ5250 Laiendatud ainekava.pdf 
      2022/2023 kevad
      Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
      eesti keel
        Laiendatud ainekava MMJ5250.pdf 
        2021/2022 kevad
        Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
        inglise keel, eesti keel
          Ettevõtte loomine.pdf 
          2021/2022 sügis
          Arved Liivrand, EV - Virumaa Kolledž
          eesti keel
            Ettevõtte loomine.pdf 
            2020/2021 kevad
            Martin Toding, MM - ärikorralduse instituut
            eesti keel
              Ettevõtte loomine.pdf 
              Arved Liivrand, EV - Virumaa Kolledž
              eesti keel
                Ettevõtte loomine.pdf 
                Ainekaart eesti keeles
                Ainekaart inglise keeles